zondag 11 april 2010

Klusweekend Hillegom

Zo,

De bus is recentelijk weer uit de stalling gehaald, dus tijd voor updates op mijn blog.



Omdat het de laatste tijd telkens mooi weer was had ik al een paar keer zin om met de bus er op uit te trekken, maar dat kon niet doordat de motor van de bus weer even aan een 5000km beurtje toe was. Dat wist ik van te voren en zo had ik een afspraak gemaakt bij Hotrod in Doesburg voor zaterdag 3 april.

Op vrijdag 2 april had ik een ingeroosterde ATV dag op mijn werk, deze heb ik nuttig besteed door de bus uit de stalling te halen, de accu's terug te plaatsen, de banden op te pompen en alle dingen welke in de berging stonden weer terug in de bus te plaatsen.

Tijdens de motor beurt kwamen er geen vreemde dingen aan het licht, er hoefde dan ook niets vervangen te worden. Wel heb ik een hele stapel aan onderdelen meegenomen voor de toekomst:

- nieuwe remleidingen,
- remslangen
- remblokken
- rem voeringen

De remcilinders had ik nog liggen dus nu hebben we de meeste dingen voor een remrevisie wel liggen. Alleen de trommels en de schijven moet ik nog aan schaffen.
Ik had al deze dingen gekocht met het oog op de naderende APK.

Ik was dan ook van plan om dit tijdens het klusweekend op 10 april in Hillegom aan te gaan pakken en de boel te vervangen. Uiteindelijk leek het mij niet zo'n geweldig idee, omdat ik ( als het mis ging) niet meer met de bus naar huis kon rijden. En op 75km van je huis af met dit soort ellende te staan dat trok mij niet.

Dus gewoon de bestaande spullen er on aangeroerd onder laten zitten en me met andere dingen bezig gehouden.

We begonnen met verzamelen bij de Mc Donalds in Hoorn, om dan in een colonne van 5 bussen verder te rijden. 2 bussen kwamen van over de afsluitdijk, de rest kwam bij ons uit de buurt vandaan.



Scherp om 08.00 uur vertrokken wij in de richting van Hillegom.













En na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan op het klusterrein in Lisse
















Nadat iedereen was gearriveerd begon Hans de dag met uitleg over de werking van de 1600cc type 1 motor. Dit was 1 van de belangrijkste punten van deze meeting, omdat er de laatste tijd veel vragen waren geweest op het forum over hoe en wat deze motoren te onderhouden.

Ik heb zelf wel enige ervaring met deze materie ( lees maar terug naar de revisie/opbouw van onze motor in 2007/2008) dus ik kon hier en daar wat opmerkingen maken die het verhaal hier en daar wat verrijkten.

Daarna was het tijd om te gaan klussen. Ook waren er reeds diverse ervaren mensen gekomen die diverse klussen hebben aangepakt.







Toen werd het tijd om zelf de handen uit de mouwen te steken. Hans had de avond vooraf gaande aan de meeting uit het busje van Tante Leen de motor gehaald. Deze heeft hij tijdens de cursus als studie model gebruikt. Dit alles was nodig omdat de Tank uit de bus gehaald moest worden, zodat de vlotter en de vulslangen vervangen konden worden.

De rest van de middag en avond heb ik hierbij geassiseerd, hier en daar wat dingetjes gedaan en soms enkel beetje licht bij schijnen. ( tja je moet niet al het werk uit andermans handen nemen ;) )










Naast deze klussen heb ik ook bij de andere bussen gekeken / geholpen en soms wat adviezen kunnen geven. ( toch wel handig als je al een tijdje met je eigen bus bezig bent )









Allemaal klussers op een rijtje :)



Vul hals weer op z'n plaats, nog een beetje verdraaien :)









Tijd om de motor weer in Tante Leen te Hangen












En na een paar zware uurtjes rijd Tante Leen op eigen kracht de garage weer uit



Tijd voor BBQ en een verwarmend vuurtje.









Guitar Hero op de Beamer

Na deze intensieve dag dook ik lekker mijn bussie in om te gaan slapen. Hoewel het erg koud was heb ik heerlijk geslapen. Zo'n nacht smaakt weer naar meer 8)

De volgende trip met de bus is de voorjaarsmeeting van de VCT2 op 7 t/m 9 mei. Hopelijk kunnen we wat eerder daar naar toe rijden om een paar dagen lekker te kunnen relaxen.

Tot de volgende update maar weer.
gr
Marcel

Geen opmerkingen: