maandag 9 juli 2012

Briebelbus als trouwvervoer.

De Briebelbus als trouwauto

Wie had het gedacht dat ( behalve voor mijn eigen bruiloft ) er iemand te vinden is die de roestige Briebelbus toch mooi genoeg vind voor zijn bruiloft?

Via het VCT-2 forum was er een oproep geplaatst voor het rijden van een trouwerij in Kappelle ( Belgie ).

Van vct-2 forum

Zoals te lezen, heb ik op basis van tijd "Ja" gezegd. Het leek mij ontzettend leuk om te doen. Kappelle ligt iets ten noorden van Antwerpen; op de rand van de Kalmthoutse heide. Mijn idee: Een camping zoeken in het natuurgebied; de trouwerij rijden en vervolgens de wandelschoenen aan doen en er op uit trekken in de natuur.

En zo gezegd zo gedaan; Ik bleef het topic in de gaten houden en heb nog een aantal keren geprobeerd om meer bussies van het forum naar Antwerpen te krijgen; helaas was de algemene trend dat de mensen het te ver vonden rijden. Erg jammer, maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf maakt.

Van weekend Putte


In de aanloop naar deze bruiloft had ik de Aanhanger en de bus gewassen; de spullen in geladen en op vrijdag 29 juni kon ik op pad naar Kappelle. Ik had een leuke camping gevonden op een steenworp afstand. Deze was nog net op de grens in Nederland. in het plaatsje Putte. De prijs was goed; zo'n € 11,50 per nacht.

Maar zover was ik nog niet. Via het VCT-2 forum had ik nog een extra klussie op me genomen; als koeriersdienst fungeren van Breda naar Purmerend; ff een louvre raam voor een mede forum genoot ophalen. Het leek mij slim het raam op de heenweg al op te halen, zodat ik er de rest van het weekend niet meer aan hoefde te denken.

Tijdens het rijden doe ik altijd zeer actief aan het T2 bussies spotten. En zo ook dit keer; erg magere score dit keer; slechts 1 en die kon ik niet meer vastleggen op de foto. Jammer. Maar goed als je goed kijk kan je er wel eens 1 vinden op een verborgen plek:

Van weekend Putte
de bus van de verkoper van het louvre raam.

Van weekend Putte
Een spijlbus bij de VW dealer in Breda.

Nadat ik het raam had afgerekend en ingeladen kon ik mijn weg vervolgen naar het diepe zuiden van het land en na nog ongeveer een uurtje te hebben gereden kwam ik aan op de camping:

Van weekend Putte


En nadat ik de bus compleet geinstalleerd had heb ik een heerlijke maaltijd bereid:
Van weekend Putte


De volgende ochtend was ik optijd wakker; dus me nette kleren aan; bus inpakken en wegwezen. Ik had het prima voor elkaar; na ongeveer 10 minuten stond ik al voor de poort van het huis waar ik moest zijn:

Van weekend Putte


De overige busjes waren er al. Omdat er via het forum geen busjes geregeld konden worden hebben ze anderen benaderd. Zo bestond de trouwstoet uit de volgende busjes:
- Spijlbus "samba deluxe" 1956
- Spijlbus "deLuxe" 1964
- Spijlbus "deluxe" 1966
- "Briebelbus deluxe" 1977

In de schuur bij deze villa spotte ik ook nog een busje:

Van weekend Putte

de bus van *nic

Na de koffie werd het tijd om te vertrekken naar de trouwlocatie; het gemeente huis van Brasschaat. Uiteraard heb ik ook daar foto's gemaakt:

Van weekend Putte


Van weekend Putte


Van weekend Putte


Van weekend Putte


Van weekend Putte


Van weekend Putte


Wel grappig; een stoet met Golf-1 cabrio en Kevers vormden de trouwstoet van het bruidspaar dat na ons in het gemeentehuis aan de beurt was.

Van weekend Putte


Uiteraard werden er onderweg ook nog gestopt om foto's te maken van het bruidsgezelschap.

Van weekend Putte

De trouwstoet in actie onderweg.

Van weekend Putte


Van weekend Putte


Natuurlijk moest er ook even geposeerd worden in de Porsche 356 cabrio.

Van weekend Putte


Van weekend Putte


En zo werd het tijd om de gasten weer terug te brengen naar de villa, een broodje te eten en te vertrekken. Dus snel naar de camping gereden; omgekleed en op naar de heide, waar ik een prachtige wandeling van ongeveer 10km heb gemaakt.

Van weekend Putte


Zo kan ik weer terug kijken op een prachtig mooi weekendje er opuit met de briebelbus.

Bijkomend voordeel van de rit: Ik heb goed de banden kunnen uit testen op geluid en de verbeterde wegligging door de nieuwe schokbrekers achter. En over beide ben ik dik te spreken. Allebei zorgen ze voor een hele verbetering.

Ow ja, ik spotte nog een busje; die van een medeforum lid in Purmerend ( toen ik hem zijn louvreraampje bracht op de terug weg )

Van weekend Putte


groeten
Marcel

Geen opmerkingen: