zaterdag 22 november 2014

Volkswagen T2, aanpassen opbergkist chemisch toilet voor de nieuwe Bipot

Hallo beste lezers,

Tijdens de vakantie kwam ik er achter dat de schuif van onze nieuwe Bipot 125 (Zie deze update een stukje breder is dan de Bipot30, dus deze kon niet helemaal open. Dat heb ik direct na de vakantie verholpen door het gat in de kist een beetje uit te zagen; Een klein klusje maar wel erg nuttig. Daarnaast heb ik ervaren dat het pianoscharnier van deze kist niet super stevig is. Als je op de kist zit (wat ik vaak doe) dan schuift het deksel over de kist heen waardoor de kans bestaat dat hij opnieuw stuk gaat. Dus een extra lat aan de binnenzijde van het deksel bevestigd die strak in de kist klemt en hem zo stevig op zijn plek vergrendelt.

Van Deksel van het Chemisch toilet

Daarnaast had mijn moeder in 2008 een scheur in de bekleding van de kist gerepareerd door er een klein lapje achter te zetten en hem met de naaimachine dicht te zig-zaggen.

Van Deksel van het Chemisch toilet

Van Deksel van het Chemisch toilet

Echter doordat ik veel op de kist zit was dit al snel weer aan het rafelen gegaan. Daarom heb ik de bekleding er opnieuw afgehaald, er een grotere lap strijkstof achter geplakt, en daarna met de hand dmv kleine steekjes geprobeerd de scheur weer netjes te repareren. Om hier bij te kunnen moest de hele klep weer worden gedemonteerd, waardoor het een klusje werd van een paar avonden maar ik ben weer erg tevreden met het resultaat. Nu is het weer afwachten hoelang de reparatie blijft netjes blijft.


Van Deksel van het Chemisch toilet
Spijkerstof welke aan de achterkant is geplakt.
Van Deksel van het Chemisch toilet

Van Deksel van het Chemisch toilet

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: