donderdag 18 oktober 2007

werkzaamheden motor

Van de oude motor moesten diverse onderdelen hergebruikt worden.
Deze heb ik geprobeerd op te knappen.




De ontsteking


Dynamosteun


De kachelpotten had ik begin 2006 gekocht en gemonteerd tijdens de Brabantse sleuteldagen, Ze waren alleen door de lekkage erg goor geworden, dus ff schoongemaakt.

Natuurlijk moeten deze hergebruikt worden. Alleen ga ik ze in een andere kleur spuiten met hittebestendige verf.


Inlaat spruitstukken, inlaat, ontsteking, benzinepomp en dynamosteum voor de foto even op het carter gezet.

Ow ja, de buis van het spruitstuk voorverwarming ga ik nog schoonprikken van binnen en spuiten met hittebestendige verf, maar dat doe ik later pas.


Het is maar goed dat ik een nieuwe bobine gekocht heb, want de oude is behoorlijk gecorrodeerd.

En als laatste van de bus heb ik de tank aan een inwendige inspectie onderworpen en hij zag er erg knap uit. alleen de L-bocht was erg slecht.




Geen opmerkingen: