Daarna heb ik de versnellingsbak aangepakt. Ik heb eerst met het plamuurmes de grootste bagger/bitumen en andere rotzooi verwijderd en hem daarna met de staalborstel op de boormachine een beetje gepolijst.
![](http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.de_haan/werkzaamheden/motor/140.jpg)
![](http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.de_haan/werkzaamheden/motor/141.jpg)
![](http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.de_haan/werkzaamheden/motor/142.jpg)
Toen dit alles klaar was kon ik eindelijk de bakcode vinden.
![](http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.de_haan/werkzaamheden/motor/143.jpg)
Het betreft een standaard "CU" bak. Volgens het M-code boek ( en de hulp van Zomerbloempje ) is dit de standaard versnellingsbak die bij de 1600cc type 1 motoren gebruikt is over de periode tussen 1975 en 1979. Niets speciaals dus, maar dat geeft niet :)
Nu alleen nog even olie halen en een sleutel om de aftappluggen eruit te draaien....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten