zaterdag 26 april 2008

Werkzaamheden aan de bus

Toen ik de eerste laag erop had zitten was de spuitbus leeg, alleen ik vond dat de verf niet goed genoeg dekte en dus een paar dagen later een 2e laag aangebracht. Het eindresultaat viel me niet tegen.

Daarna heb ik de versnellingsbak aangepakt. Ik heb eerst met het plamuurmes de grootste bagger/bitumen en andere rotzooi verwijderd en hem daarna met de staalborstel op de boormachine een beetje gepolijst.






Toen dit alles klaar was kon ik eindelijk de bakcode vinden.





Het betreft een standaard "CU" bak. Volgens het M-code boek ( en de hulp van Zomerbloempje ) is dit de standaard versnellingsbak die bij de 1600cc type 1 motoren gebruikt is over de periode tussen 1975 en 1979. Niets speciaals dus, maar dat geeft niet :)

Nu alleen nog even olie halen en een sleutel om de aftappluggen eruit te draaien....

Geen opmerkingen: