zaterdag 19 april 2008

werkzaamheden aan de motorruimte

De tank is nu helemaal klaar, maar het volgende punt diende zich al weer aan. De ruimte waar de tank in ligt is ook aangetast door roest en we moesten bij het verwijderen van de tank de banden waar hij mee vastligt doorslijpen, omdat de draadeinden zodanig verroest waren dat ze nauwelijks loskonden komen.

De draadeinden had ik 2 weken geleden al ontroest en opgeknapt, zodat ze weer prima bruikbaar zijn. Mijn schoonvader kwam 's-morgens langs met het lasapparaat en zette de banden weer keurig voor mij vast.





Toen de banden weer op hun plek zaten zat ik na te denken over het terugplaatsen van de benzine tank en op dat moment beklom mij een dubieus gevoel: Straks staat de motor, zijn plaatwerk, de koeltunnel en de firewall te glanzen, en de rest van de motor ruimte ziet er niet uit. En ( 0m in de woorden te treden van de smaakpolitie ) daar wordt ik niet vrolijk van!!!!





En dus pakte ik de Haanseslijper weer ter hand, om ook dat weer te schuren en te ontroesten. Ik vond het met de lamellenschijf te snel gaan op de benzine tank en dus had ik dit keer de staalborstelkop erop gezet. Niet alleen de benzinetank ruimte, maar ook de beide accu bakken heb ik gelijk mee genomen. Die had ik eerder al schoongemaakt, maar ze waren toch wel enigsinds roestig, dus ook daar even de slijptol doorheen gehaald






Nadat ik daar mee klaar was heb ik het weer in de zinkspray gezet. Ik heb ook een spuitbus met witte verf op de kop getikt en de volgende stap is alles opnieuw wit te spuiten, dat gaat een dezer dagen gebeuren.





De bedoeling is dat de motorruimte er voorlopig redelijk goed uitziet, en zeker niet slechter wordt. Over een aantal jaren wil ik als het budget het toelaat de hele bus strippen, stralen en gaan bewerken om hem in uitmuntende staat te brengen.

Alles wat ik nu doe om de bus te behouden is alleen maar voordelig, zodat we straks minder las en opknapwerk hebben als we daar aan toe zijn.

Geen opmerkingen: