vrijdag 30 mei 2008

APK van de bus, werkzaamheden aan de aanhanger.

De afspraak voor de keuring is gemaakt. 5 juni gaat het gebeuren. Ik hoop dat er niet al te veel aan de hand is zodat we zonder problemen naar Budel kunnen strakjes.

Ik ben ook weer verder gegaan met de werkzaamheden van de Aanhanger. Deze had ik door de motor-perikelen een tijdje aan de kant geschoven. In januari had ik de laatste onderdelen geregeld en dus alles lag klaar.

Bij inspectie van de aanhanger bleek dat ik nu al schade had veroorzaakt aan het hout. Wat bleek; de benzine tank van de bus was er een keer ingevallen en nu was de achterplaat dus al kapot. Er zit een enorme scheur in het hout.

Dat is een behoorlijke tegenvaller. Dit ga ik in het najaar herstellen. Ik moest nog een paar klusjes doen om de aanhanger rijvaardig te maken:

1. de plastic lagerbusjes monteren op de beugels
2. de As van binnen behandelen tegen roest
3. De beugels invetten
4. Hulpkoppeling plaatsen
5. De wielboutjes op moment natrekken.
6. De asjes+lagers van de wielen smeren.

Al deze klusjes zijn nu gedaan en dus de aanhanger is rijvaardig. Ik heb de wielboutjes op 50nm gezet. Ik hoop dat dit voldoende is, helaas heeft niemand mij dat nog kunnen vertellen.

Daarna ben ik aan de slag gegaan met het aanleggen van het trekhaak-stopcontact onder de bus. Deze is nu bedraad en zit op z'n plekkie. Alleen moeten de draadjes nog worden afgewerkt in de motor ruimte. Ik ben van plan om daar maandagavond mee verder te gaan.

Daarna moet ik nog voor 13 juni de deksel zien af te maken. Als me dat lukt ben ik zo goed als klaar voor Budel.

Geen opmerkingen: