zaterdag 16 februari 2008

Plaatwerk van de motor

Sinds enkele dagen staat de bus weer thuis voor de deur en mijn handen jeuken om weer aan het werk te gaan. Er lag nog een klusje te wachten. Het opknappen van de motorbeplating.

Alles was verschrikkelijk smerig en bagger vet. en dus om dit een beetje te laten oplossen heb ik het een aantal dagen in een bak met wasbenzine gelegd. Toen ik er aan toe was kon ik het dus makkelijker verwijderen. Dit deed ik met een afwasborstel en een tandenborstel. ( wees maar niet bang, dat zijn oude borstels die ik niet meer voor het oorspronkelijke doel gebruik ;) )


Toen de vettigheid van de diverse delen blijkt toch dat vele delen in erg slechte staat zijn.







Aan de binnenkant van de bovenste cilinder beplating zitten nog resten van het schuimrubber wat door de ventilator naar binnen is gezogen. Het is helemaal versmolten aan het plaatwerk. Met een plamuurmes kon ik deze rotzooi verwijderen.

Om het opnieuw te gebruiken moet er veel aan gebeuren. Delen eruit slijpen en opnieuw erin lassen, schuren of stralen en weer aflakken of poedercoaten.

Daar dit ontzettend veel tijd ( en ook geld gaat kosten ) heb ik besloten om het oude plaatwerk te laten voor wat het is en alles nieuw te bestellen.

Zo krijgt de motor als hij klaar is weer een mooie uitstraling.

Geen opmerkingen: