woensdag 18 juni 2008

Budel 2008, motor inrijden en eerste kampeerweekend

De afgelopen tijd nadat dat APK gedaan was ben ik druk bezig geweest om de bus klaar te maken voor zijn vuurdoop, de rit naar Budel voor het IKW 2008.

Dus we zijn bezig geweest met al de kampeerspullen weer bij elkaar te zoeken, de bus in te richten en al dat soort bezigheden meer.

Het evenement wordt georganiseerd op het terrein van een manege in Budel. Dit houd in dat er geen mogelijkheid is om de bus aan te sluiten op het 230V electriciteits net. Hierdoor moet dus alles op de campingaccu blijven draaien.

Aangezien de koelbox ook op gas werkt is mijn voorkeur in deze situaties om de koelbox op die manier te activeren.

En zo begon ik mijn gassysteem te controleren. En daarbij stuitte ik op een probleem, als ik de gaskraan op de fles opendraaide en de knoppen omzette dan gebeurde er nog niets. Als ik dit niet kon oplossen zou dat betekenen dat we geen etenswaren mee konden nemen die gekoeld moeten blijven.

Nadat ik alles had nagelopen kwam ik tot de conclusie dat misschien de drukregelaar stuk was. Deze heb ik vervangen voor een ander exemplaar en toen werkte alles weer perfect.

En zo stond op Donderdagavond de aanhanger al helemaal volgestouwd klaar in de garage. Ook de meeste belangrijke dingen lagen al in de bus.

De volgende morgen waren we alweer vroeg bezig om de kleding en de etenswaren in de bus te stouwen.

Nadat we helemaal klaar waren konden we om 10.30 vertrekken. ( een 2-tal uurtjes later dan gepland )

Aangezien wij de motor moeten inrijden met vooral veel wisselende toerentallen kregen wij het advies om vooral veel binnen wegen te nemen.

En zo voerde de rit ons door plaatsen als
- Purmerend
- Loenen aan de Vecht
- Breukelen
- Utrecht
- Culemborg
- Geldermalsen
- Hedel
- 's-Hertogenbosch
- Eindhoven
en natuurlijk Soerendonk en uiteindelijk Budel.

Na deze prachtige rit kwamen we aan in Budel om 15.30 Het bufferterrein stond al behoordelijk vol en we kregen al te horen dat er veel mensen op dat moment al zo'n 2 uur stonden te wachten.

En zo maakten wij ons op voor een wachtsessie voor de poorten van het evenement.
Om 18.15 waren we eindelijk aan de beurt om het terrein op te rijden.
Nadat we eerst een rondje over de Luchtgekoelde camping reden zagen we dat het terrein erg drassig was. En op het Luchtgekoelde stuk was geen plekje meer voor onze bus. Alles was al afgezet.

Wij reden toen naar een ander gedeelte van de camping waar we onze bus een mooi plekje gaven.

Die avond gezellig een rondje over het camping terrein gelopen en allerlei voertuigen bekeken.

De volgende morgen was geen geslaagde ochtend voor mij. Het bleek dat mijn maag mij zijn wil ging opleggen en hij begon een eigen leven te leiden.

Alles wat ik er in stopte gooide hij er na 10 minuten weer uit. En zo ging dat een aantal malen. Dus van het shoppen op de onderdelen markt kwam niet veel terecht.

En zo ben ik rond 16.00 uur opnieuw naar bed gegaan. Toen ik 2 1/2 uur later weer wakker werd voelde ik me stukken beter en dus eerst ff naar de winkel om een paar BBQ benodigheden te halen.

Die avond weer gezellig bijgekletst met diverse vrienden en bekenden en de avond vloog voorbij.

Zondags was voor ons de dag om de markt af te struinen. Gelukkig vonden we nog dingetjes naar onze gading:

1. Ventilatieroosters voor de voorportieren
2. Rubberstrip om de luifel aan de regengoot van de bus te bevestigen
3. VCT2 WC rolhoedje
4. Funnyfeet ( accesoire voor achterop de bus )
5. Antenne Eyeball
6. T-shirt en een trui
7. Oorbellen voor Karin met een busje erop

Al met al erg geslaagd dus.

Toen we klaar waren op de markt werd het voor ons tijd om de bus in te pakken en weer huiswaarts te gaan.
Zoals te verwachten was stonden we muurvast in de modder en dus moesten we door een
4x4 jeep eruit getrokken worden. Dit was voor hun een fluitje van een cent en we stonden binnen een mum van tijd weer op de rijplaten.

Toen konden we weer huiswaarts. En nadat we dezelfde binnendoor route naar als de heenweg naar huis haddden gevolgd hadden bereikten we 's-avonds om 22.15 ons huis, met 488km op de teller.

Hieronder een fotoverslag van ons geslaade Budel weekend.






Een aantal busjes tijdens de Heenreis..






Een aantal leuke en of opvallende voertuigen tijdens het wachten voor we naar binnen konden gaan.




Bij ons rondom de bus. Leuk contrast die 2 ovaal kevers de ene is een opgevoerde race ovaal en de ander super standaard.


Kemperink conversie..



Deze kleur blijft mooi


Tijdens de rondrit liepen wij door Budel heen en hebben we diverse busjes en andere voertuigen gespot:




















Tja Marino geel met Wit.. super combinatie.. 8)


En daarnaast stond een hele oude spijlbus uit 1952.




Vuurwerk show






Westfalia Passau aanhanger





Westfalia Essen in originele staat.


De onze :)

Detail van de achterkant


En van de mijne hoe die er uitziet achter de bus. De Westfalia sticker heb ik ook klaar liggen hier, maar die ga ik pas op mijn nieuwe achterschot monteren..





Showbus uit de 50-er jaren





Met veel details uit de juiste periode, alleen de cut-off valve op de carburateur hadden ze nog niet in die periode. Die is pas met de 34 Pict carburateurs gekomen..



Bijbehorende Wolfsburg aanhanger, stijf vol met details.

foto's van voertuigen op het terrein








Bussie in de drek








Diverse voertuigen tijdens de terugrit naar huis

Geen opmerkingen: