maandag 20 april 2009

15 jaar VW Busclub Nederland

Het seizoen is begonnen !!

Al enkele weken is het behoorlijk lekker weer, beetje zonnig, niet al te veel regen en ook een redelijk aangename temperatuur. Als je de vogels hoor fluiten, de zon zie schijnen en je bussie voor de deur staat ga je verlangen om er weer mee op uit te trekken. Echter mijn bus moet de eerste dag van mei naar Doesburg voor een servicebeurt en tot die tijd ben ik genoodzaakt om niet met de bus te rijden.

Hierdoor hebben we al die mooie weekenden aan ons voor bij moetnen laten gaan. Behalve het weekend van 17 t/m 19 april. Want dat weekend stond in het teken van het 15-jarig bestaan van de VW-Busclub. ( niet te verwarren met de Vriendenclub T2 ;) )

Zij zouden dit groots gaan vieren op het Enkhuizerzand. dus op dezelfde plek waar wij 2 jaar geleden onze eerste meeting hadden. Aangezien het nog geen 5 kilometer van mijn huis verwijderd is konden wij deze meeting niet aan ons voobij laten gaan.









En zo trokken wij er weer met ons bussie op uit. Met een aantal mensen van de VCT2 hadden wij afgesproken dat we in Enkhuizen bij de Schepenwijk zouden gaan verzamelen zodat we de laatste 3 kilometer samen konden rijden en zodat wij op het terrein bij elkaar konden staan. En met een kolonne van 5 T2's reden we naar het Enkhuizerzand.






Bij het evenementen terrein aangekomen zagen we al heel veel Busjes staan, voornamelijk T3 en T4, maar ook spotten we er een aantal T2's tussen en een verdwaalde T1 ( spijlbus )








Nadat we ons ingeschreven hadden en het bedrag van € 40,- !!!! hadden neergeteld kregen we een tasje met papierwerk en de mededeling dat we een plekkie konden gaan opzoeken op een ( tot dan toe) nog niet gebruikt stuk van het terrein.








Er zou nog een delegatie wat later komen en dus reserveerden we een stuk terrein waar wij allemaal ons spul neer konden zetten.
Een ieder parkeerde de bus met spullen zodanig dat ze in een U-vorm stonden wen we dus in het midden konden zitten.

Het opzetten van de voortent kostte me veel moeite, vooral omdat ik telkens met de overige T2-bussers aan het praten was en bij hun aan het kijken was. Maar uiteindelijk na een ruim uur stond ook onze voortent aan de bus gekoppeld, de fietsen onder hun nieuwe hoes ( nog bedankt mam) en de aanhanger achter de bus.

Gelukkig stonden we dichtbij een stroompunt en dus konden de koelboxen het vlees en het bier gewoon op 220V koelhouden.
Echter toen we de waterkoker ( nee geen auto) wilden gebruiken voor een koppie thee ging het mis. De stop vloog er met dezelfde snelheid uit.

Wat blijkt, we kregen op de camping slechts de beschikking over 4a. Omgerekend komt dat neer op 880 Watt. Mijn waterkokertje heeft een vermogen van 500watt, dus normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn. alleen vanwege het beperkte aantal stroompunten hadden we nog een 2 tal busjes bij ons erin geprikt. En waarschijnlijk was die Waterkoker dus teveel van het goede.

Aangezien we niet op een noodterrrein stonden, maar op een camping dachten we bij de receptie van de camping te kunnen regelen dat we weer stroom kregen. Echter de verantwoordelijke van de camping was het niet met me eens en vond dat ik maar een paaltje verder moest gaan. Nou kan je op je klompen wel aanvoelen dat nagenoeg alle paaltjes bezet waren omdat er zoveel busjes stonden. Uiteindelijk vonden we een vrij contact zo'n 50 meter verderop. en dit gaf problemen; mijn kabelhaspel is slechts 40 meter lang. Gelukkig was 1 van de andere Bussers zo vriendelijk om ons een haspeltje van 10 meter te lenen en zo kwam het uiteindelijk toch goed.

Wat die avond erg jammer was, was de wind.. Het waaide zo verschrikkelijk hard, dat ik veel moeite had om een beetje warm te blijven. Het gevolg was dat wij en ook de meeste andere bussers ( op een enkele bikkel na) al redelijk vroeg de bus in verdwenen.

Gezien de ervaring die we hadden met het stroompunt durfden we niet even het electrische kacheltje aan te steken om de ergste kou uit de bus te verdrijven, want koud bier vonden we toch veel belangrijker.

Gelukkig is onze slaapzak gemaakt om je lichaam warm te houden ondanks 20 graden vorst. en zo had ik het die nacht toch nog heerlijk warm.








De zaterdag was de onderdelen markt. Met Repro westy had ik afgesproken dat hij 2 scharnieren voor het keukenblok-deurtje ( zie mijn eerdere postings ) zou meenemen. Hij had ze nog speciaal door iemand laten meenemen. Nog bedankt daarvoor :)

Daarna nog een kussentje gekocht welke is gemaakt van dezelfde stof als wat er bij ons op de banken zit. Dit past natuurlijk perfect in het interieur. Ik vond het een hele aanwinst.




























Nadat we over de markt gelopen waren en een ijsje van Klaas gegeten hadden was het tijd om busjes te gaan kijken. Er stonden heel veel leuke busjes tussen en de gesprekken met de diverse mensen waren erg leuk.




Die avond stond er net als de voorgaande avond een briesje van ongeveer windkracht 8. En ook zo vertrokken wij alleen na niet al te lange tijd terug naar de beschutting van de eigen bus.



















helaas had de VWBusclub geen activiteiten gepland op zondag en bleef er niets anders over dan de spullen in te pakken en de reis naar huis te aanvaarden en zo na een terugreis van ongeveer 10 minuten waren we weer thuis aangekomen.


Al met al kunnen we terug kijken op een meeting die vooral door de gezelligheid van de VCT2-ers geslaagd is. Wij vonden het erg voor herhaling vatbaar en hopen dan ook dat de VCT2 voorjaarsmeeting in Bovenkarspel over 3 weken minimaal net zo gezellig is.

Geen opmerkingen: