maandag 18 mei 2015

Voorjaarsmeeting 2015 VCT2.                                                               (Voorjaars bijeenkomst voor liefhebbers van de Volkswagen T2)


Hallo Beste lezers,

Het seizoen 2015 is al lang begonnen en de eerste samenscholingen van luchtgekoelde VW busjes zijn al geweest. Ik ben al jaren lid van de Vriendenclub T2 en elk jaar in mei hebben zij een voorjaarsmeeting. Dit kampeerweekend wordt ieder jaar benut om de ledenvergadering te houden en daarnaast onofficieel om weer gezellig samen te komen met alle andere busjes liefhebbers na de donkere wintermaanden en gezellig een biertje te drinken.

Omdat we de laatste 2x in Zeewolde niet zulk mooi weer hebben gehad ging ik er vanuit dat het dit keer niet veel beter zou zijn, dus warme kleding gepakt; slaapzak in de bus gegooid; wat te eten en te drinken erin gelegd en op weg naar Zeewolde.

Na een mooie en voorspoedige rit kwam ik aan op de camping in Zeewolde, waar ik al een paar busjes zag staan op het bekend veld. Dus snel mijn dak open gezet en mijn spullen geinstalleerd.

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Omdat ik vlak voor dit weekend mijn huishoud accu systeem op de schop had genomen, zie dit bericht. Leek het mij een goed moment om te testen of alles nu dan ook naar behoren functioneert. Ik had de muziek, met versterker en de koelbox aan laten staan (op de accu) zonder dat ik de bus op de paal had aangesloten. Dus met een belasting van 7 ampere werd mijn accu leeg getrokken. Aan de thermometer in de koelbox kon ik zien dat na een paar uur de temperatuur al een beetje begon op te lopen en na 3 1/2 uur ging mijn alarm af en werden de verbruikers afgeschakeld. Naar mijn idee een prima resultaat.


>

Klik op 1 van de foto's om het installatie verslag te lezen.

Nadat ik mijn plekje op de camping had gezet kwamen er rustig aan nog meer busjes het veld op rijden. Het was die vrijdag goed weer, dus 's-avonds was het traditie getrouw tijd om de barbeque aan te steken en van een geroosterd stukje vlees te genieten.

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2
Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Na het mooie weer op vrijdag was de zaterdag wel een tegenvaller. Het was de hele dag guur en fris, Opzich was dat ook niet zo erg omdat we 's-middags binnen zaten voor de jaarlijkse leden vergadering.

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Tijdens deze ledenvergadering is er een nieuwe voorzitter gekozen, een nieuwe penningmeester en werden de resultaten van het vorig jaar besproken. Verdere dingen zijn terug te lezen in het verslag wat van deze vergadering wordt gepubliceerd.

Verder bestond het weekend enkel uit gezellig kletsen over busjes, elkaars spullen bewonderen, gezellig wat drinken en van het weer genieten (op zondag). Die middag werd het rond 16:30 weer tijd om de terugreis te aanvaarden. Daarmee is het eerste kampeerweekendje van de Briebelbus in 2015 een feit. En kan ik terug kijken op een geslaagd weekend.
Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Ow ja en er werd niet gesleuteld op de meeting.

Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2
Van 2015-05-10 Voorjaarsmeeting VCT2

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: