zaterdag 25 juli 2015

Rondje west Nederland met de T2.

Hallo beste lezers,

De Briebelbus wordt door ons gebruikt om leuke dingen mee te doen, zoals het bezoeken van evenementen, een stukje cruizen en om er mee op vakantie te gaan. Nu komt het wel eens zo uit dat je iets wilt ophalen, wat niet in de normale auto past. In zo'n geval kunnen wij onze busje ook inzetten als verhuiswagen. Ondanks dat er een camper interieur inzit is er voor veel dingen dingen nog genoeg ruimte. Kijk maar naar deze foto van een paar jaar geleden.



Toen wij in 2007 verhuisd zijn naar onze huidige woning, werd het hoog tijd om aanpassingen te doen aan het interieur; andere meubels en verlichting stonden dan ook al geruime tijd op de verlanglijst. Onlangs kwamen wij via een advertentie site een mooie eettafel op het spoor. De afmetingen waren dusdanig dat deze absoluut niet in de auto zou gaan passen. We hadden dan ook de keuze om of een aanhanger te huren of met ons busje er naar toe te gaan. De keuze was snel gemaakt, natuurlijk ging het een ritje met onze Briebelbus worden.

Middelburg is voor ons erg ver rijden, en om te voorkomen dat we de hele dag in de bus zouden zitten hadden we het plan opgevat om dan de avond ervoor te vertrekken, onderweg te overnachten zodat we de volgende dag optijd in Middelburg zouden zijn en we daar de omgeving nog even konden bekijken.

Ik had via de camperapp gezien dat er meerdere overnachtingsmogelijkheden waren in de buurt van Raamsdonksveer, wat bij ons vandaan (met de bus) al zo'n 2 1/2 uur rijden is. Om 20:30 konden we thuis vertrekken en na een korte stop in Gorinchem (even gekeken hoe "buiten de waterpoort" eruit ziet zonder Hippiefestival) kwamen we rond 23:00 aan op de camperplek in Geertruidenberg.

Van interieur-huis

Van interieur-huis

Hierboven een paar foto's van de Camperplaats in Geertruidenberg. Het kwam er in mijn ogen op neer dat deze parkeerplaats een gedoog plek is waar je de camper kan neer zetten om te overnachten want er waren geen voorzieningen zoals een stortput, tappunt of stroomaansluiting. We hebben gezellig samen een kopje thee gedronken en een boekje gelezen, en daarna niet al te laat onder de wol gekropen.

Na een rustige nacht zijn we de volgende dag verder gereden naar Middelburg. Ondanks dat we de dag ervoor al een flink stuk gereden hadden, moesten we ook vandaag nog wel 1 1/2 uur rijden. Daardoor kwamen we rond 12:00 aan in Middelburg. Nadat we stevig onderhandeld hadden over de tafel hebben we besloten om hem mee te nemen. Dus het massieven blad van het onderstel los geschroefd, onderstel midden in de bus gezet; Tafelblad via de klep erin geschoven en klaar.

Vervolgens hadden we nog de hele middag de tijd om iets leuks te doen. Het was deze dag in juli schitterend weer, lekker warm en de stad Middelburg bruiste van de activiteiten. We hebben ons er dan ook prima vermaakt. Rond 18:00 werd het tijd om de lange rit naar huis te beginnen. Omdat we op de heenweg weinig van de omgeving gezien hadden en omdat ik de DeltaWerken nog nooit gezien heb, hadden we besloten om via de Oosterschelde kering en de Brouwersdam naar Rotterdam te rijden om vanaf daar via de snelwegen terug naar huis te rijden.

Hier even een foto van het eind resultaat; onze nieuwe eethoek.

Van interieur-huis

Wij vonden het een mooie manier om de Briebelbus in te zetten en hebben erg genoten van de rit. En doordat we de avond ervoor al weg gingen leek het alsof we een heel weekend weg geweest waren terwijl het slechts om 1 dag en nacht ging. Dit 's-avonds vertrekken is ons dan ook wel bevallen en ik sluit niet uit dat we dit in de toekomst nog wel eens zullen doen.

Hieronder een kaartje van de route. Echt een rondje west Nederland.

Van interieur-huis

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: