maandag 17 april 2017

VW Dubedition Paas puzzelrit 2017

Beste lezer,

Als ik met de Vrienden van de VCT2 samen kom dan hebben we het er wel eens over. "wat vind jij nou leuk om te doen?" Vaak is het antwoord dan dat ze graag hun busje ergens neer zetten, een stoel ervoor, bier drinken en voor je uit zitten staren.

Nou zeg ik niet dat ik dat een hele vervelende bezigheid vind, maar als ik dat een paar uurtjes gedaan heb gaat het bij mij toch kriebelen. Ik vind het fijn om actief bezig te zijn. Daarom staat de Paas Puzzelrit van de VWDubedition elk jaar bij ons op de kalender.

Ook dit jaar mochten wij weer mee doen, dus zorgden wij dat we ons ruim optijd op de verzamelplaats in de Meern konden melden. Nadat iedereen aanwezig was konden we vertrekken in volgorde van snelheid. (ja ik weet het wij zijn super traag)



Direct na ons mochten de andere luchtgekoelden vertrekken.





En ook dit jaar ben ik weer vol lof over de route en de puzzelvragen die de organisatie heeft uitgezet.


We reden door De Meern, IJsselstein, Vianen naar Culemborg waar we met de Pont de LEK moesten oversteken.









Aan de overkant van de rivier vervolgden wij onze route, in de richting van Schalkwijk, waarbij we zagen dat we door onze vrienden in de Spijlbus op de hielen werden gezeten.





Na Schalkwijk onder de A12 door naar Bunnik, pakten we een heel klein puntje van Utrecht waar we de behendigheidsproef moesten doen.

De behendigheidsproef is vaak een proef waarbij je voertuig beheersing moet laten zien. In dit geval moesten we een parkeer vak maken met pionnen wat dusdanig klein was waar je met je auto net tussen pas.

Normaal ben ik altijd erg goed in de behendigheidsproeven, maar dit keer bakte ik er niets van. Daarmee verloor ik veel punten en maakte ik dit jaar geen kans op een prijs. Jammer, maar zo gaat dat.

Mijn vrienden met de spijlbus konden deze proef al veel beter.



Na de proef konden we onze weg weer vervolgen langs Den Dolder, Soest, Baarn, Hilversum om na een aantal uren in Lage Vuursche te eindigen. Gelukkig waren wij dit jaar niet als laatste op het eindpunt aanwezig, dus konden we dit keer met z'n allen optijd gaan kijken naar de einduitslagen om daarna gezellig samen te eten.





Dit jaar vielen wij zoals ik al verwachtte niet in de prijzen, maar dat geeft niets. We hebben ontzettend genoten van de rit en we hopen er het volgende jaar weer bij te kunnen zijn.

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: