zaterdag 22 maart 2008

werkzaamheden aan de motor

Vandaag weer druk aan de gang gegaan met het opknappen van het motorplaatwerk.

Ik heb de 2 stukjes plaatwerk en het gedeelte wat achterop de koeltunnel moet met de lamellenschijf en met een boormachine-staalborstel ontroest. Toen alles kaal was heb ik het in de Fertan gezet zodat de mogelijke roest omgezet wordt in een bruikbaar materiaal.

Dit alles kan straks gespoten worden.




Daarna heb ik de uitlaatdemper, de uitlaatpijp en de spruitstuk voorverwarmings kanalen in de hitte bestendige verf gespoten.





Een tip om je zelf netjes te houden tijdens het spuiten:
Koop bij de Action ( grote non-food winkel) een wegwerp overall. Die kosten 3 euro per 2. Ze sluiten prima af en de sterkte viel mij alles mee.

Toen ik me helemaal in mijn pak gehesen had voelde ik mij net Marty MacFly uit Back 2 the future 1, waarin hij in een stralingspak z´n pa helemaal gek maakt met knetterharde ´´Van Halen´´ muziek en texten uit de Starwars cyclus.

Of wat dacht je van Dark Helmet in Spaceballs. (I can´t breath in this thing) ) als je de films kent en die quotes daarbij dan snap je misschien wel dat het best vermakelijk is..



En dan natuurlijk nog het eindresultaat van mijn spuitwerk.


Geen opmerkingen: