woensdag 15 juli 2009

Volkswagen T2 - Westfalia Berlin aanpassen keukendeurtje, het vervolg.

Beste lezers,

In februari was ik samen met mijn vader bezig om een open gat naast het keukenblok in de bus op te vullen. (zie voorzichtig wekken uit de winterslaap)

We waren toen gestopt toen het "kozijn" op zijn plekkie zat. We konden op dat moment niet verder,omdat ik nog een paar essentieele onderdelen miste;
1. scharnieren
2. handgreep
3. slot + sluitplaatje.

Tijdens de VWBusclub meeting in Enkhuizen had ik de hand weten te leggen op de juiste originele scharnieren en dus kon mijn vader hier mee verder, ware het niet dat hij toen op vakantie ging en pas vorige week weer thuis was. En dus toen hij er weer was konden we dit klusje afmaken. Hij heeft het deurtje op maat gezaagd, sleufjes gefreesd voor de scharnieren en niet te vergeten het fineer voorzichtig verwijderd.




Dit heeft hij weer her-gebruikt om de zijkanten van het afgezaagde deel en het kozijntje weer te fineeren.




Met een Verfstripper heeft hij het fineer verhit waardoor de lijmlaag los liet. Vervolgens ging hij met metalen winkelhaak tussen het fineer en het hout van het deurtje door en zo kon hij ze van elkaar scheiden.




Toen het deurtje klaar was moesten er in het kozijntje ook een paar sleuven gemaakt worden en kon het deurtje op de juiste manier worden af gehangen.




Nu moet enkel nog het greepje met slot worden gemonteerd, dit hebben we op een avond aangepakt, ik heb er geen foto's van gemaakt, maar de werkwijze laat zich raden: meten, nog eens meten , aftekenen, nog eens meten, dan de boor pakken om de gaten te boren en vooral niet vergeten om nog een keer na te meten.

Je merkt het wel, omdat dit een klusje is die je in 1 keer goed moet doen ( anders verpest je het hele deurtje ) bleven we meten en meten en meten. Toen de gaten erin zaten kon het greepje met het slot worden geplaatst.

Zie hieronder een foto van het eindresultaat.


Ik wil mijn vader een compliment geven voor deze klus, want zoals het eruit ziet is het bijna fabrieks-af.

Mocht u toch nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: