vrijdag 15 oktober 2010

VCT-2 Busses & Bikes weekend

23 & 24 oktober 2010 Busses en Bikes

Normaal gesproken staat onze bus altijd al begin oktober in de winterstalling, omdat het weer dan meestal erg vochtig is, de regen met bakken naar beneden komt en onze bus steeds meer in een rijdende roesthoop veranderd.

Echter doordat mijn schoonvader zich tijdens onze vakantie over onze garage heeft ontfermd, onze bus nu ook thuis binnen kan slapen, hebben wij de bus nog niet naar de winterstalling gebracht.

Daardoor konden wij deelnemen aan het laatste kampeer evenement van de VCT-2. Het zogenaamde busses & bikes. Dit houdt in, dat er een camping gezocht wordt in de buurt van een gebied waar leuk kan worden gemountainbiked.

Dit jaar was er gekozen voor Valkenburg in Zuid-Limburg. Deze plaats heeft een warm plekje in mijn hart, omdat ik er vanaf 1996 nagenoeg elk jaar wel even op vakantie geweest ben.

In 1996 ging ik voor het eerst op vakantie zonder mijn ouders. Samen met wat vrienden gingen we met 2 auto's in de richting van de Ardennen, echter autopech deed ons besluiten terug te gaan naar Nederland en zo landden wij toen in Valkenburg.

Deze vakantie was er zo-een als je altijd op TV zie, een stapel bierkratten achter de tent, elke avond naar de kroeg/discotheek en de rest van de dag je roes uitslapen.

Ik vind dat zoiets erbij hoort om een keer mee te maken, maar het was en is niet de manier waarop ik mijn vakantie wil vieren. Ik hou er van om de omgeving te bekijken en allerlei dingen te ondernemen, dus over de loop der jaren is mijn manier van vakantie vieren ook erg veranderd. Alleen Valkenburg bleef altijd leuk om weer naar terug te komen.

Enfin ik dwaal weer eens af. Zucht al die herinneringen.

Zaterdagmorgen 23 oktober om 05.00 uur uit bed, de laatste spullen bij elkaar zoeken, in de bus doen en vertekken. De reis ging voorspoedig en zo kwamen wij om 10.30 aan in Zuid Limburg.

Nadat we iedereen begroet hadden en de bus op de camping geinstalleerd was werd het tijd om ons klaar te maken voor het mountainbiken.



Nu waren de overige bikers allemaal zeer ervaren, terwijl Karin en ik echte beginners zijn. Toen ik hun route had gezien besloten wij om hun niet op te gaan houden met ons gestuntel en samen een eigen route te gaan fietsen.

Nadat we de huurfietsen in ontvangst hadden genomen, ons hadden omgekleed en wat eten en drinken mee hadden genomen konden we rond 13.00 uur vertrekken.

De route begon in Margraten, wat 5km van Valkenburg ligt, dus dit konden we gebruiken om vast even op te warmen.

De mountainbike route voerde ons over zandwegen, door velden en bosgebieden. Het was erg leuk om te doen, hoewel het soms best zwaar was.





Moe en voldaan keerden we rond 16.00 uur weer terug op de camping waar we in de gezamelijke party tent konden doorwarmen met een kopje warme chocolade melk.

's-Avonds gezamelijk gegeten in het restaurant van de camping. Wat overigens heel mooi verbouwd is sinds ik er in 1999 voor het laatst geweest ben.
Na het eten ben ik met Karin nog even het stadje in gelopen om mijn traditie in ere te houden; het drinken van Tequila in Hotel L'empereur.

Zo rond 23.30 werd het tijd om het bed van onze bus op te zoeken. Gelukkig hadden we de hele dag al het electrische kacheltje aan gehad, zo was het dus lekker warm toen wij onze bus in kwamen.

Die nacht hebben we heerlijk geslapen; na het ontbijt hebben we de bussen geparkeerd voor een line-up foto. Daarna nog even een boodschapje gedaan een paar dorpjes verder en toen konden we de terugreis weer aanvaarden.




















Deze duurde iets langer dan de heenreis, want we hadden nog een paar adressen af te rijden om onderdelen voor de bus op te halen.





Hoewel het niet meer warm was in de buitenlucht kunnen we toch terug kijken op een zeer geslaagd weekend.

groeten en tot de volgende update
Marcel

Geen opmerkingen: