zondag 31 oktober 2010

Puzzelrit VW Dubedition

30 oktober 2010. Puzzelrit VW Dubedition.

Karin was door een collega uitgenodigd om mee te doen met de puzzelrit van hun VW club ( VWdubedition.nl )

De VWDubedition heeft zich voornamelijk gericht op de jongere modellen van Volkswagen, daardoor waren wij samen met 2 kevers de enige luchtgekoelde VW's die aan dit evenement meededen.




De Heenreis, samen met 2 collega's van Karin en mijn broer met zijn vrouw en kinderen.

Tijdens deze rit was het de bedoeling om aan de hand van soms cryptische omschrijvingen de route te volgen en onderweg een aantal vragen in te vullen en een behendigheidsproef te doorstaan.

De route voerde ons van Voorburg naar Hillegom, via Wassenaar, Katwijk aan zee, Noordwijk en Lisse.

Wat wij heel grappig vonden was dat we startnummer 1 hadden gekregen. Ik dacht nog dat ze dat gedaan hadden omdat ze bang waren niet voor donker binnen te zijn, maar dat was niet de opzet geweest. En zo vertrokken wij met ons briebelbusje rond 13.00 uur vanaf het vertrekpunt. Best een vreemde ervaring om met een onbekende club mee te doen en als eerste te vertrekken, het avontuur achterna.

De vragen op de lijst gingen over allerlei dingen die we onderweg tegenkwamen.
Een paar voorbeelden van vragen:
Langs welk atractie park rijden jullie?
- het antwoord was natuurlijk Duinrell
Hoe heet het vliegveld waar jullie langsrijden en welke VW show wordt daar gehouden?
- Vliegveld Valkenburg, show was MIVW ( Men in Volkswagen)
Waar kan je een beurt krijgen?
- bij Kwikfit

Meeste vragen waren simpel te vinden, voor sommige was meer creativiteit nodig.
Toen volgde de behendigheidsproef; vanaf een afstand van (ik geloof) 10 meter 2 houten paaltjes plaatsen met een onderlinge afstand dat het voertuig er precies tussendoor past. Deze proef ging bijzonder goed, want wij hadden een afstand van slechts 2,5 cm + een halve strafpunt, dus 3cm. Samen met mijn broer was dat de kleinste afstand.






Beetje meer naar links... Ja zo is het wel goed...


En zie hier het resultaat...


De eerst volgende waarvan ik het weet had 5cm, maar de meeste zaten tussen de 15 en 30cm.


Meer dan 2,5cm....




Anemone ( vrouw van mijn broer ook even de paaltjes goed zetten )


de VW Bora van mijn broer.




Nadat we een leuke middag gehad hadden kregen we bij de prijsuitreiking te horen dat wij op de eerste plaats geeindigd zijn..


Met z'n allen wachten op de prijsuitreiking.



Dit is de eerste prijs die wij ooit met ons briebelbusje hebben gewonnen !!
Ik weet zeker dat dit niet de laatste prijs is die wij met onze bus hebben gewonnen, want ik hoop in de toekomst ooit nog eens een "best of show" te winnen, als ik al mijn plannen met de bus heb doorgevoerd.



de foto's van de behendigheidsproef en de prijsuitreiking heb ik gejat van de vwdubedition.nl website.

Tot de volgende update.

groeten
Marcel en Karin

Geen opmerkingen: