woensdag 18 april 2012

Oldtimer show Venhuizen 1e paasdag

Ieder jaar wordt er in het naburige dorp Venhuizen een oldtimershow gehouden. Daar komen vele liefhebbers op af met de meest uiteenlopende voertuigen.

Daar ik onze bus al uit de stalling had gehaald en zin had om weer een keer in Venhuizen rond te kijken ben ik op 1e paasdag met ons Briebelbusje op pad gegaan. De poorten gingen om 11:00 open, ik was zo rond 11:15 al aanwezig; daarmee kon ik op het eigen terrein van het festival parkeren en hoefde ik niet ver te lopen. ( scheelt toch weer )

Hieronder een selectie van de vele voertuigen die ik daar heb gezien.

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012

BMW Isetta uit de jaren 50 of 60

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012

Corvette Stingray

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012

Porsche Diesel ?

Van Oldtimershow venhuizen 2012

Ja in een tractor

Van Oldtimershow venhuizen 2012

Mooie klassieke Opel

Van Oldtimershow venhuizen 2012

Nog een klassieke Opel; de Opel GT

Van Oldtimershow venhuizen 2012

Lekker kontje

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012

Jaguar E-type

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012

En nog een aantal vrachtauto's die ook de moeite waard zijn

Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Van Oldtimershow venhuizen 2012


Als je dan rondloop op zo'n beurs en al dat moois kan aanschouwen, dan klimt bij mij het gevoel dat de moderne auto's vrachtautos en andere vervoersmiddelen er tegenwoordig uitzien alsof ze uit 1 en dezelfde fabriek zijn gerold; een eenheids worst. Dit was vroeger dan toch wel heel anders als zelfs de vrachtwagens mooie lijnen hebben.

Ik vind het dan ook heel mooi en zeer belangrijk om dit erfgoed in ere te houden en laten we hopen dat iedereen ook voorzichtig op de weg is en respect toont voor andermans bezittingen.

Deze laatste zin schrijf ik met de eerste aflevering van het 2012 seizoen van ( de aller slechtste chauffeur van Nederland ) vers in mijn gedachten; waar 1 of ander mokkel (die 1 1/2 jaar geleden haar rijbewijs kreeg bij een pakje boter) op weg naar haar eerste proef een Volvo Katterug in puin reed. ( ze reed +/- 80km/h in een 30 zone en de volvo kwam van rechts )


(bron: De Twentse courant Tubantia )

Zie via de volgende link de video waarop alles is vast gelegd:
http://www.autoblog.nl/blond-swift-meisje-sloopt-volvo-van-liefhebber-video

Ik kan het niet geloven dat er mensen zijn die zo roekeloos rijden en daar zijn wij als oldtimer liefhebber maar mooi klaar mee. Ik wens de beste man sterkte en ik hoop dat alles voor hem naar tevredenheid geregeld zal gaan worden en wat mij betreft mogen ze haar het rijbewijs afnemen en nooit meer terug geven.

Anyway; Ik vond de oldtimershow leuk om rond te kijken en de horizon iets te verbreden dan alleen maar Volkswagen T2 bussies ;)

groetjes en tot de volgende update maar weer.
Marcel

Geen opmerkingen: