vrijdag 21 december 2012

Een mooie naam voor onze bus vast gelegd in een passend script

Dit weblog draagt de naam Briebelbus, net als onze bus. Ik heb eigenlijk nooit uitgelegd hoe de bus aan die naam is gekomen:

Briebelbus.... Ik heb het opgezocht in het woordenboek.. Briebelen , pruttelen, hoesten.

Dus eigenlijk "hoestbus" Toen ik de bus net 2 weken had liep ze dus erg beroerd en onregelmatig, afslaan horten/stoten pruttelen enzo. Mijn buurman; in het bezit van een mooie 68-iger bus zei toen we met de bus bezig was: "Nou rijden dan met die Briebelbus" En zo is de naam geboren.

( je kan het lezen via link:

Ik vond het eigenlijk wel een grappige en passende naam, dus ze heeft hem al die jaren gehouden. Nu wordt ik dus ook af en toe aangesproken " Dus dat is nou de beroemde Briebelbus" erg leuk natuurlijk. De naam past ook wel een beetje bij het Herbie karakter.

Elke bus tot ongeveer modeljaar 1975 heeft achterop een Naamlogo staan met de letters


Via het forum van VCT-2 had ik gelezen dat er een persoon in Engeland op het Earlybay forum scripts kon maken met exact hetzelfde lettertype, met daarop de text die jij wil.

Ik vind dat zo gaaf om te zien dat ik meteen een script besteld heb: B_R_I_E_B_E_L_B_U_S_
en zo lag afgelopen week een pakketje uit Engeland op de deurmat met daarin mijn mooie script.



Het viel mij wel meteen op dat deze veel degelijker is dan het repro script dat ik al had; Het Briebelbus script is veel zwaarder en het chroom glanst veel meer.



Dus, om het allebei hetzelfde te krijgen moet ik ook maar een V_O_L_K_S_W_A_G_E_N script laten maken. :)

Maar denk dat het script nog even de kast in gaat, en pas een plekje achterop de bus krijgt als deze (ooit) gerestaureerd is.

groeten
Marcel

Geen opmerkingen: