vrijdag 20 september 2013

Trouwbusje Jisp

Het verzorgen van het vervoer tijdens een trouwerij blijft altijd een leuke klus. Zo had ik op 20 september weer een opdracht. Dit maal bracht het busje mij naar Wormer, om met de bruid en haar gevolg naar de trouwlocatie in Jisp te rijden.

De bruid en de bruidegom waren tot het moment dat ze voor de ambtenaar stonden gescheiden geweest. Tja dat is traditie in Australie, waar de bruid oorspronkelijk vandaan komt. Zij had gekozen voor de T2 als trouwauto, omdat ze zelf ook een T2 heeft in Australie. Zij heeft daar een camper uitvoering, net zoiets als wat onze eigen Briebelbus is.
Ik meldde mij bij de feestlocatie in het huis van de bruidegom en nadat de laatste voorbereidingen getroffen waren konden wij opweg naar Jisp. Ik zat al een beetje achter de tijd aan, want volgens mijn planning waren we te laat. "niet erg" zei de Bruid, dat is juist de bedoeling. Laat die bruidegom maar wachten. Tja.. ook dat is dus traditie.
Eenmaal in Jisp ging het allemaal erg snel, omdat iedereen al binnen was. Dus de bruid en haar gevolg afgezet en vervolgens even op een parkeerplaats de bus voorzien van vlaggetjes en linten.

Op het moment dat ik daar mee klaar was en de bus voor het gemeentehuisje zette had ik net aan tijd om een paar foto's te schieten. Iedereen kwam alweer naar buiten.

Van 2013 trouwbusje


Van 2013 trouwbusje


Van 2013 trouwbusje


Vervolgens ben ik via een touristische route. (over het enge dijkje) naar de Zaanse Schans gereden waar we ook nog foto's gemaakt hebben.

Daarna bracht ik het hele gezelschap terug naar de feestlocatie en was deze klus ook weer tot een geslaagd einde gekomen.

Het rijden van een trouwerij is altijd leuk, iedereen is vrolijk en heeft geen haast.
Ik hoop dat er nog vele mogen volgen.

groeten en tot de volgende update
Marcel

Geen opmerkingen: