Afgelopen weken was het erg druk op allerlei vlakken, eerst nieuwe motor halen, daarna familie verplichtingen, cursus geven, trainen, me baan opzeggen, nieuwe baan beginnen waarbij ik eerst 5 weken full-time cursus moet volgen , en daardoor heb ik helaas niet echt tijd gehad om het een en ander op te typen over de vooruitgang aan mijn werkzaamheden.
Laat ik beginnen met het belangrijkste, foto's van de nieuwe motor.
Het uitwegen van de drijfstangen
Carterhelft met krukas, nokkenas en drijfstangen gemonteerd.
De cilinders en zuigers met op de achtergrond de bijbehorende cilinderkoppen
uitliteren van de cilinderkoppen.
Cilinderkop die wordt nabewerkt voor een gelijke cilinder inhoud.
Cilinderkoppen, kleptuimelaars e.d. gemonteerd.
Het eindresultaat, het complete draaiende gedeelte met nieuwe oliekoeler reeds gemonteerd.
ook nieuwe koppelingsplaten gemonteerd, zodat deze konden worden uitgebalanceerd in combinatie met de krukas en de rest van de motor.
Van de oude motor moesten diverse onderdelen hergebruikt worden.
Deze heb ik geprobeerd op te knappen.
De ontsteking
Dynamosteun
De kachelpotten had ik begin 2006 gekocht en gemonteerd tijdens de Brabantse sleuteldagen, Ze waren alleen door de lekkage erg goor geworden, dus ff schoongemaakt.
Natuurlijk moeten deze hergebruikt worden. Alleen ga ik ze in een andere kleur spuiten met hittebestendige verf.
Inlaat spruitstukken, inlaat, ontsteking, benzinepomp en dynamosteum voor de foto even op het carter gezet.
Ow ja, de buis van het spruitstuk voorverwarming ga ik nog schoonprikken van binnen en spuiten met hittebestendige verf, maar dat doe ik later pas.
Het is maar goed dat ik een nieuwe bobine gekocht heb, want de oude is behoorlijk gecorrodeerd.
En als laatste van de bus heb ik de tank aan een inwendige inspectie onderworpen en hij zag er erg knap uit. alleen de L-bocht was erg slecht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten