zondag 21 oktober 2007

werkzaamheden aanhanger

Het is weer tijd voor een update van de Briebelbus.
Onlangs heb ik opnieuw een primitieve spuitkabine in de garage gerealiseerd, omdat de as, de trekstang, de koppeling en de schommelbeugels van de aanhanger opnieuw gespoten moesten worden. De vorige verflagen waren niet echt bestendig tegen een stootje en dus daar lag snel het een en ander af.

Nu heb ik ze allemaal voorzien van 3 lagen Hammerite. Dit geeft in mijn ogen best een aardig resultaat. Ik heb gelijk het type plaatje op de trekstang gemonteerd met popnagels, zoals het origineel ook zat.



Afgelopen donderdag had ik vrij genomen. Een perfecte keuze want het weer was prima en dus tijd om weer verder te gaan met de aanhanger. Alle onderdelen van de bak stonden al klaar, en dus kon ik beginnen om hem in elkaar te zetten.

In eerste instantie ging het hout minder makkelijk in het frame dan tijdens de montage zonder verf. Ik denk dat de 5 lagen per kant toch wel enige dikte gemaakt hadden. Maar goed hier en daar een gerichte klap met een slaghoutje en een rubber-bans hamer en alles kwam op z'n plekkie.

Alle verbindingen tussen het hout en het frame waren voorheen met popnagels gedaan.

Ik vond het mooier om dit met RVS schroefjes en RVS bolkop moertjes te doen.

Alle "knoopjes" heb ik met 5mm dikke popnagels gedaan.
Zie hieronder het resultaat.



Aan de bak moeten nu nog de beugels gemonteerd worden zodat hij rechtop kan staan, de verlichting moet worden aangelegd, de scharnieren van de klep gemonteerd en de beugel voor het reserve wiel. Ik ga dat binnenkort realiseren, omdat ik een deadline heb:

27 oktober de nieuwe motor voor de bus ophalen

Ik vind het gemakkelijk en stijl hebben om de nieuwe motor te vervoeren in een originele Westfalia aanhanger :D

Geen opmerkingen: