maandag 26 juli 2010

Laswerkzaamheden aan de bus



In april dit jaar schreef ik dat ik mijn remmen zou gaan nalopen. Tot op heden is het er niet van gekomen om de boel aan te pakken. Wel heb ik enige weken geleden de remschijven en blokken gecontroleerd of ze al aan vervanging toe waren.



Voor zover ik kon zien was het nog niet nodig en dus heb ik besloten het vervangen van de remblokken nog even uit te stellen. Tijdens die inspectie kwam er echter een groter mankement aan het licht:

Een scheur in mijn vooras, bij de onderste draagarm aan de bestuurderszijde. Terwijl de bus er wel mee is goedgekeurd. Ik denk dat de APK keurmeester dit over het hoofd heeft gezien.







Mijn schoonvader vond het echter onacceptabel om daarmee de bergen in te gaan tijdens de vakantie en dus hadden we een zaterdag gepland om aan het werk te gaan.

Na het schoonslijpen was de schade behoorlijk; 2/3 deel van de bevestiging was los gescheurd met enorme gaten.







Even een paar stukjes materiaal op maat gemaakt.




Dit werd er vakkundig door mijn schoonvader ingelast.





Zie hier het eindresultaat, Weer netjes dicht.




En weer beschermd tegen weers invloeden.

De binnenkant van deze toren is ook weer behandeld tegen verder roesten.

Een 2e lasklus was de kokerbalk bij het linker achterwiel. Doordat mijn raamrubbers versleten zijn komt er water tussen door. Dit druipt aan de binnenzijde van het plaatwerk richting de vloer. Doordat dit al een jarenlang proces is was er een gaatje ontstaan in de kokerbalk.






Ook hiervoor weer een plaatje op maat gemaakt





Er ingeklopt..





En vast gelast.



En weer beschermd tegen de weersinvloeden.



En om verdere ellende te vertragen hebben we de ruitrubbers schoongeblazen en afgekit.













Nu maar hopen dat de bus weer een tijdje veilig op de weg kan blijven.

Geen opmerkingen: