dinsdag 6 juli 2010

Hippiefestival Gorinchem 2010

Het eerste weekend van juli, dat is de datum waarop het hippiefestival in Gorinchem wordt gehouden.Vorig jaar was ons zo goed bevallen dat we het weekend meteen in onze agenda geblokt hadden voor een nieuwe editie.

Onze bus hadden wij vorig jaar al in Hippie stijl omgetoverd, en ook onze Hippie garderobbe hadden we uitgebreid. Dus we waren er eigenlijk helemaal klaar voor.

Toch kon onze bus nog iets mooier, ik vond dat er meer een 'thema' van gemaakt moest worden. En zo kwamen er nog een paar flyers en dingetjes bij met de oproep tot het stoppen van oorlogen en de kernwapens. Echte thema's uit de hippie tijd en naar mijn idee erg toepasselijk voor dit hippie festival.







Ook een flyer van het hippiefestival zelf mocht niet ontbreken en kreeg een plekkie naast de Woodstock flyer.



Zaterdag morgen om 06.45 reden wij de straat uit opweg naar Gorkum. En na een relaxte rit van 1 3/4 uur kwamen we aan op het festival terrein. Onze bus werd hartelijk verwelkomd, het hek ging direct open en we konden doorrijden om een plekkie te zoeken.

Thijs en de anderen waren er reeds, Hans kwam 10 minuten na ons aangereden. We hadden de busjes weer in een rondje gezet en zo hadden we onze eigen binnenplaats om te chillen.







De dag begon vormen aan te nemen, de laatste hand werd aan het podium gelegd, de kraampjes met handel werden uitgestald en hier en daar waren busjes eigenaren hun luifel aan het opzetten. En steeds kwamen er meer busjes bij.





Met het vorderen van de dag begon het steeds warmer te worden en er werd snel verkoeling gezocht in het water van de Merwede.





En om 12.00 uur was het tijd voor het eerste optreden van het festival.





Op een gegeven moment kwam er een fotograaf van de Volkskrant. langs. "of hij wat foto's mocht maken voor een artikel" wat ons betreft geen probleem.

En zo staan wij in de volkskrant. ( foto hieronder is kopie van het artikel



Vele artiesten volgden nog het weekend. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wie en wat er op het podium stond, want ik was veel te druk met lekker relaxen en genieten van het weer.

Hoewel.. op een gegeven moment begon de wind aan te wakkeren en kwam er een enorme regenbui naar beneden zetten. Dit zorgde voor hilarische taferelen. Veel mensen die een veilig heen komen zochten.

Ook waren er mensen die de regen weinig konden schelen. Ik had toevallig toch mijn zwembroek nog aan en die was een beetje nat, dus. Regen kon meteen als douche fungeren.

Met een beetje doucheschuim en een stroompje uit de punt van mijn luifel kon ik me lekker opfrissen. Ik probeerde nog een buikschuiver door de modder te maken, maar daarvoor had het niet lang genoeg geregend.







Toen wij zo in de regen aan het rommelen waren kwam er een cameraploeg van de VARA schuilen onder onze Luifel. Ze waren een promo aan het draaien over festivals in Nederland en waren daardoor ook in Gorinchem beland.




De regen bleef een tijdje plagen, zodat we lekker in de buurt van de Luifel en of in de bus bleven.




De cameraploeg ging het festival terrein op met een paar van onze paraplu's. Toch wel handig als je allerlei spullen in de bus hebt liggen ;)

Gelukkig duurde de regenbui niet zo heel lang en kwam het mooie weer snel terug, dus... snel spullen weer uitstallen en verder gaan waar we gebleven waren.. Dus heerlijk relaxen :) wat is zo'n onbezorgd weekend toch fijn :)

Denk dat ik daarmee mijn verhaal wel kan besluiten, want dat is wat we de rest van het hele weekend gedaan hebben. Relaxen, gitaar spelen, praten, lachen en vooral niets hoeven doen.

Hieronder de rest van de foto's die ik nog niet in het verhaal heb ingepast.

























































(ad de foto van de cameraploeg is van Lisette, de overzichtsfoto's van het complete terrein komen van www.vliegerluchtfoto.nl

tot de volgende update
groeten
Marcel

2 opmerkingen:

♥ Cara Mia ♥ zei

hi marcel! thanks so much for your comments and sharing the pictures!

would you mind if i used a few of your photos in an upcoming post about vw buses? i would link back to your site and give you credit of course.

looks like you had a great time!

cheers,
cara mia

Briebelbus zei

Hi,

Please feel free to use my photos,
I would be honored if you do so.

regards
Marcel