woensdag 9 april 2008

kleine werkzaamheden.

vandaag een paar kleine dingen gedaan:

1. Het bevestigingsblok van de versnellingsbak ( welke aan de voorzijde zit ) en de bijbehorende bouten ontroest. Deze waren wel ff aan een opknapbeurtje toe.
2. De beschermingshoes rond de schakelstang verbinding ( aansluiting op de versnellingsbak) schoongemaakt
3. Bij het verwijderen van de benzinetank liepen we tegen een probleem aan. De bouten van de bevestigingsbanden waren zwaar vast gerot en geroest. We hadden ze natuurlijk van te voren ruim in de kruipolie gespoten, maar goed 30 jaar geleden vast gedraaid en nooit meer los laat toch zo zijn sporen na.

Op dat moment besloten we om de banden van de benzine tank door te slijpen en bij het terugplaatsen van de benzine tank dit weer op te lossen. Op dit moment ga ik ervanuit dat we tegen die tijd de banden gewoon weer vast lassen met de originele bevestigingen.

Daarom leek het mij verstandig om nu de moertjes en de draadeinden gangbaar te maken. Ik heb daarom met een staalborstelkop op de boormachine de schroefdraden ontroest. Daarna de boel even in de zinkspray gezet en de draadeinden ingevet.

Het motto voor vandaag: Beter nu ff die kleine pruts dingen opknappen dan dat ik er straks tegen aan loop bij de montage.

Nu is het de bedoeling om die draadeinden zo snel mogelijk weer aan de banden vast te lassen zodat ik de benzine tank terug kan plaatsen voordat de motor erin moet. Dit klussie kan ik voor zover ik kan bekijken gewoon thuis voor de deur te doen. Scheelt toch weer kostbare tijd bij de montage van de motor straks.

Geen opmerkingen: