maandag 21 april 2008

werkzaamheden aan de motorruimte

De volgende stap was om de ontroeste delen te behandelen zodat het roestduiveltje niet opnieuw grip op mijn werk krijgt.

Dus nadat de zinkspray droog was werd het tijd om alles even van een frisse verflaag te voorzien.

Ik heb gekozen voor een spuitbus Motip verf, kleur 46100. Dit komt volgens de tabellen overeen met de kleur L90D. ( pastel weiss) De motorruimte zou nu ongeveer de zelfde kleur moeten hebben als de rest van de bus.

Toen ik zo deze Maandag uit het raam keek was het de hele dag schitterend weer. Zon erbij, redelijk warm en toch wel wat wind.

Mijn humeur en spirit waren maximaal en dus ging ik vol frisse moed aan te gang.. Eerst de boel afgeplakt met krantenpapier, zodat de kabels en de bovenkant niet per ongeluk meegespoten zouden worden.

Echter voordat ik daarmee ging beginnen zag ik de lucht al betrekken en dat gaf me een slecht voorgevoel. Ik had het gevoel dat het zou beginnen te regenen zodra ik de spuitbus ter hand nam. Misschien moet ik proberen om niet zulke duistere gedachten te hebben, want vaak komt dat uit. ( en op zulke momenten heb ik er een hekel aan als ik gelijk heb )

Gelukkig was het nog steeds droogzaam weer, want nadat ik klaar was met spuiten droogde de verf snel op.

Ik had alleen gedacht dat de verf beter zou dekken, omdat de zinkspray nog behoorlijk goed te zien is door de verf heen. Dus er moet nog een laag overheen om het af te maken...

Aangezien het weer nu niet meer meewerkt is dat een klusje voor een andere dag.

Geen opmerkingen: