zaterdag 12 april 2008

werkzaamheden aan de benzinetank

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met het opknappen van de spullen rondom de motor en hoe verder de klus vorderd hoe meer ik op een rijtje moet hebben wat ik allemaal nog moet doen voordat de boel klaar is.

Eigenlijk mag ik concluderen dat het dus op een stukje project management begint te lijken.

Ik snap ook bijzonder goed dat er mensen zijn die de moed verliezen als ze allerlei dingen beginnen te slopen en dan niet meer weten waar te beginnen, en daardoor het project voortijdig moeten stop zetten.

Ik probeer zelf duidelijk op een rij te hebben welke klusjes ik moet doen om tot een goed eindresultaat te komen.

Ik heb daarnaast nog in mijn hoofd dat "voorkomen beter is dan genezen." Ik bedoel te zeggen dat ik beter alles kan nalopen en opknappen nu ik er goed bij kan dan dat ik achteraf spijt heb dat ik het heb laten liggen of dat ik het op een later tijdstip opnieuw moet doen omdat de situatie is verergerd. Met alle gevolgen van dien ( motor weer demonteren en zoektocht naar goede onderdelen)

Een voorbeeld hiervan is de benzine tank. Hij ligt dan wel achter een firewall in de motorruimte, dus hij is volledig uit het zicht. Maar toch, toen ik hem eruit gehaald had zag ik dat hij wat roestvorming aan de buitenkant had.

Aangezien beginnende roest makkelijker is om aan te pakken dan vergevorderde roest heb ik hem gelijk onderhanden genomen.

Ik begon vol goede moed met mijn Black & Decker Mouse schuurzooltje de tank te schuren. Alleen het uitschuren van de roestplekjes duurde zo enorm lang... :(







En dus greep ik maar weer naar de Lamellenschijf op de Haakse slijper. Dit ging ongeveer 10x zo snel. Waarbij ik met de Mouse heel langdurig moest schuren op een plekje moest ik hem met de Lamellenschijf enkel maar aanwijzen om de roest te verwijderen.

Toen ik met het schuren klaar was heb ik wederom een professorische spuitkabine gemaakt in de schuur. Eerst heb ik hem rondom in de zinkspray gezet en daarna heb ik hem mooi zwart gespoten. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat.






De benzine tank heeft doordat hij al een tijdje in mijn vochtige schuur lag wat vliegroest opgelopen van binnen. Mijn verwachting is dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor tijdens het rijden.

Geen opmerkingen: